Arnesen Blues Band 16 juni

Så här såg det ut i lördags på puben.. Nice eller hur?
Foto Björn Ahlsén

Missa inte Arnesen Blues Band som spelar på Skebopuben lördagen den 16 juni kl. 21! 
Nu finns förköpsbiljetter att inhandla i macken i Skebo. 120 kr.
Oerhört skickligt band. Man behöver verkligen inte vara bluesnörd för att uppskatta Thomas Arnesens gäng. Inte minst hammondfantasten Andreas Hellkvist är värd biljetten bara han...

Så här presenterar Thomas Arnesen själv sina musiker:  

Anders Forsberg: klaviatur Från Kalix. Spelat med "Cabazz" och andra tillsammans med Jonas Knutsson. Anders är en musiker som förutom sitt "jävlar anamma" har en väl utvecklad inovativ attityd till att spela. Det kan komma mycket olika ide´er från tillfälle till tillfälle. Beroende på scenljud, publik och andra yttre och inre omständigheter, kan en låt få ett nytt ansikte. Alltid adekvat för här och nu. Anders har det norrländska yttre lugnet, men jag tror inte, att det riktigt är en sann varudeklaration.

Björn Lundquist: el.bas Från Stockholm. Flitigt anlitad av alla. Förutom blues gillar han att spela annan "etno". Bolon Bata, Ahmandu Jarr m.fl. Jag träffade Björn när jag spelade på krogen "Östgötakällaren", där han hjälper till med bokningen. Det hampade sig som så att Kjell var där också. Vi jammade litet grand och jag förstod att svårare än så här, behövde det inte vara att spela. Förutom musiken, delar jag och Björn ett stort matintresse.

Kjell Gustavsson: trummor Från Kisa. Huserar i Waxholm. Spelar på t.ex. Jukka Tolonens CD produktioner och även mina tack och lov. Kjell är en sjutusan till musier. Otroligt temposäker, svängig och samtidigt teknisk virtuos. Dessutom är han en otroligt trevlig prick.

Thomas Arnesen: gitarr och sång

Andreas Hellkvist: B3 Hammond Yngre orgelfurie från Borlänge. Spelar i egen trio och ibland med oss. Jobbar på en datautbildning men håller trots den digitala inriktningen envist fast vid sin analoga Hammond (120kg).

Inga kommentarer: